Visit Us On Facebook

Marketing u malom i srednjem poduzetništvu

Objavio RADA

Marketing mogu i trebaju primjenjivati sva poduzeća bez obzira na veličinu ili djelatnost. Pomoću marketinga je brže i lakše osigurati dugoročan uspjeh na tržištu. Svako poduzeće ima svoj specifičan način promocije koja ovisi o vrsti gospodarskog subjekta. Zahvaljujući različitim marketinškim aktivnostima potrošači mogu razumjeti i naučiti što sve stoji iza jednog proizvoda ili usluge. Također,  marketing usmjerava poduzeća kako oblikovati ponudu na način da se potrošači odluče za njihov proizvod ili uslugu. Uspješan marketing može povećati potražnju za proizvodima čime će se i povećati broj radnih mjesta u poduzeću ali i financijska dobit. Postoji nekoliko vrsta oglašavanja u malom i srednjem poduzetništvu;


Promocijske aktivnosti služe kako bi proizvode i usluge koje poduzetnik nudi što bolje približili potrošačima i potaknuli ih na kupnju. Promocijske aktivnosti obuhvaćaju oglašavanje, unapređenje prodaje, osobnu prodaju, direktni marketing, interaktivni marketing, internetski marketing te odnose s javnošću i publicitet.

Marketing u malom i srednjem poduzetništvu 1

Oglašavanje može informirati potrošače o novim ili starim proizvodima. Jedna od funkcija oglašavanja također je i uvjeravanje ali i podsjećanje na vrijednost proizvoda kada je proizvod dulje vrijeme na tržištu. Oglašavanje se može provoditi i putem medija kao što su radio, tisak, televizija, Internet ili vanjsko oglašavanje. Oglašavanje preko tiska danas polako prestaje biti aktualno kako je bilo prije. Kada je riječ o oglašavanju malih i srednjih poduzetnika, oni se najčešće oglašavaju u lokalnom tisku, ili lokalnim web portalima.

Marketing u malom i srednjem poduzetništvu 2

Osobna prodaja je oblik promocijske aktivnosti u kojoj prodavač pokušava prodati proizvode koje zastupa. Ovaj oblik promocijske aktivnosti najčešće se koristi u malom i srednjem poduzetništvu upravo zbog nedostatka novčanih sredstava. Prodavač koji prodaje proizvode mora biti stručno osposobljen u dijelu za koji je zadužen kako bi mogao odgovoriti na pitanja kupaca i kako bi mogao pokrenuti raspravu sa kupcima o proizvodima koje prodaje. Prodavač mora kupcu pristupiti otvoreno, ljubazno te mora ostaviti pozitivan dojam na kupca.


Izložbe i sajmovi vrlo su pogodni za male i srednje poduzetnike gdje oni mogu izložiti svoj asortiman, omogućiti degustaciju te podijeliti besplatne uzorke ili nagrade čime potiču kupnju ali i zainteresiranost za ostale proizvode. Prilikom izlaganja proizvoda na sajmovima, poduzetnik mora voditi računa o izgledu samog štanda kako bi i na taj način privukao pozornost budućih kupaca.

Marketing u malom i srednjem poduzetništvu 3

Izravni marketing uključuje Internet, kataloge i druge načine komunikacije u kojim se poduzetnik može odmaknuti od standardnih masovnih medija. Odnos kupca i poduzetnika je interaktivan. Izravni marketing poduzetnici koriste kada žele svoje proizvode učiniti dostupnima svakome.

Marketing u malom i srednjem poduzetništvu 4

Usmena predaja nema veliki značaj za velike poduzetnike ali za male i srednje ima velik utjecaj. S obzirom da mali i srednji poduzetnici djeluju samo na lokalnom području, vrlo je važno da se širi dobar glas o njima kako bi potaknuli na kupnju i one kupce koji inače nemaju naviku kupovati te proizvode. Isto se događa i sa negativnim komentarima koji se šire među kupcima a mogu imat i veći utjecaj nego li pozitivni komentari.

Autor
Marija Kovačić mag.oec.

razvojna.marijak@daruvar.hr

Marketing u malom i srednjem poduzetništvu 5

Preuzmite članak

MARKETING U MALOM I SREDNJEM PODUZETNIŠTVU


Marketing u malom i srednjem poduzetništvu 6
Categories: EdukacijaNovosti

Skip to content
Visit Us On Facebook